Stypendium socjalne

Porady jak się dostać na medycynę, na kierunek lekarski. Wykaz punktów na poszczególnych uczelniach. Materiały do nauki, testy. Wzajemna pomoc w nauce.
Awatar użytkownika
Embarrassed
Posty: 69
Rejestracja: 12 lip 2013, o 21:42

Stypendium socjalne

Post autor: Embarrassed »

Witam,

W składaniu wniosku o stypendium socjalne figuruje określenie studenta samodzielnego", chciałabym utrzymywać się sama i skorzystać z DROBNEJ pomocy rodziców w sytuacjach kryzysowych. Jak mam się ubiegać o stypendium i jak mam wykazać to, że jestem studentem samodzielnym".
Pozdrawiam
randomlogin
Posty: 3779
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11

Re: Stypendium socjalne

Post autor: randomlogin »

Musisz wykazac uzyskiwanie dochodu pozwalajacego na samodzielne utrzymanie (co najmniej kwota okolo 800PLN miesiecznie z tego co kojarze) w poprzednim roku podatkowym i obecnie. A jesli to zrobisz, to prawdopodobnie przekroczysz wszelkie progi i stypendium i tak nie dostaniesz. No chyba ze masz akurat bogata uczelnie, gdzie progi sa wysokie.
randomlogin
Posty: 3779
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11

Re: Stypendium socjalne

Post autor: randomlogin »

Jak zwykle nie wiem czemu to robie, chyba czasu mam za duzo , ustawa prawo o szkolnictwie wyzszym, artykul 179 - niemal wszystko co musisz wiedziec o stypendium socjalnym znajdziesz wlasnie tam.
6. Student jest samodzielny finansowo, jeżeli on lub jego małżonek spełnia łącznie następujące warunki:
1) posiadał stałe źródło dochodów w ostatnim roku podatkowym
2) posiada stałe źródło dochodów w roku bieżącym
3) jego miesięczny dochód w okresach, o których mowa w pkt 1 i 2, nie jest mniejszy niż 1,30 sumy kwot określonych w art. 5 ust. 1 i art. 6 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych
4) nie złożył oświadczenia o prowadzeniu wspólnego gospodarstwa domowego z rodzicami bądź jednym z nich.
Awatar użytkownika
Embarrassed
Posty: 69
Rejestracja: 12 lip 2013, o 21:42

Re: Stypendium socjalne