Brak chemii na maturze a studia medyczne

Informacje, porady, pomoc od osób przygotowujących się oraz poprawiających maturę. Pomoc w wyborze kierunków studiów.
kinggga
Posty: 7
Rejestracja: 17 lut 2015, o 02:09

Brak chemii na maturze a studia medyczne

Post autor: kinggga »

Jestem tutaj nowa, więc jeśli nie zrozumiałam jeszcze zasad rządzących tym forum, to przepraszam.

Jestem w 4 klasie technikum, mam rozszerzoną geografię i angielski. Od ponad roku intensywnie myślę o medycynie. Nie jestem w stanie teraz przygotować się do matury z przedmiotów typu biol/chem/mat (nie chcę robić nic na pół gwizdka), bo oprócz przedmiotów podst. mam jeszcze na głowie technika, dlatego też, jako ze jestem pewna swojej decyzji odnośnie medycyny, postanowiłam zrobić sobie gap year i zaraz po tegorocznej maturze uczyć się do tej za rok. Będę pisała biologię R + matematykę lub chemię. Z matematyką mam zdecydowanie więcej wspólnego, bo przynajmniej podstawy opanowałam b.dobrze, chemie skończyłam już dawno temu, dlatego jej obawiam się bardziej. Stąd moje pytania:

1) Czy ktoś kto zdawał na maturze biologię i matematykę na PR, dostawszy się na medycynę, da sobie radę na tych studiach bez chemii? *wydaje mi się to mało prawdopodobne, ale słyszałam, że chemia w medykach mało ma wspólnego z tą ze szkół średnich - żadnych redoksów i tego typu cudów. ( a moze jeszcze gorsze.)

2) Czy w wakacje po ogłoszeniu jakże pozytywnych wyników rekrutacji na medycynę można przyswoić wiedzę z zakresu chemii potrzebną do dalszej edukacji na tym kierunku? *najbardziej proszę o odpowiedź osoby, które wiedzą jak to wygląda, a nie jak się komu wydaje.


Pozdrawiam serdecznie - w szczególności zaś wszystkich maturzystów
randomlogin
Posty: 3779
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11

Re: Brak chemii na maturze a studia medyczne

Post autor: randomlogin »

1. Da rade. Pamietaj tylko, ze niewiele jest uczelni na ktore mozna isc z samym zestawem bio + mat.