Proszę o radę

Porady jak się dostać na medycynę, na kierunek lekarski. Wykaz punktów na poszczególnych uczelniach. Materiały do nauki, testy. Wzajemna pomoc w nauce.
Devil Advocate
Posty: 1
Rejestracja: 20 lut 2015, o 09:33

Proszę o radę

Post autor: Devil Advocate »

Witam!

Jestem obecnie studentem III roku prawa. Od zawsze chodziły mi po głowie studia medyczne ale dopiero teraz doszedłem do wniosku, że to jest właśnie ten zawód z którym chcę związać przyszłość.
Proszę zatem o radę i pomoc. Czy warto angażować się w studia medyczne w wieku 23 lat? ( maturę z biologii i chemii pisałbym w 2016 r.) I co najważniejsze - czy w czasie tych studiów ( niekoniecznie na I czy II roku) jest szansa podjąć pracę na np. pół etatu? Chodzi rzecz jasna o kwestie finansowe i uniezależnienie się od rodziców.
retrovirus
Posty: 6
Rejestracja: 8 lip 2008, o 21:29

Re: Proszę o radę

Post autor: retrovirus »

Od zawsze chodziły mi po głowie studia medyczne ale dopiero teraz doszedłem do wniosku, że to jest właśnie ten zawód z którym chcę związać przyszłość.
Fajnie. Uważaj tylko żeby nie wpaść w pułapkę wszędzie dobrze gdzie nas nie ma". To syndrom wielu studentów którzy są znudzeni materiałem na swoim kierunku i wyobrażają sobie emocjonujące studia gdzie indziej. Często właśnie na medycynie. A prawda jest taka że studia medyczne potrafią być nudne (nawet bardzo, zwłaszcza na pierwszych latach), bardzo lubią marnować czas co jest frustrujące, a i tak wiele uczelni ma tendencję wypuszczania absolwentów w fazie półproduktu co oznacza że na medycynie ważne jest zaangażowanie się w nieobowiązkowe a właściwie konieczne zajęcia pozauczelniane".

Tak więc, moja pierwsza rada- koniecznie, absolutnie KONIECZNIE, SKOŃCZ PRAWO! Równolegle do medycyny, bądź, jeśli nie czujesz się na siłach, wcześniej.
Czy warto angażować się w studia medyczne w wieku 23 lat?
Warto. Oczywiście, że warto, 23 lata to żaden problem, pod warunkiem że naprawdę wiesz że chcesz się tym zajmować w przyszłości.