doktorat - rozwiejcie moje wątpliwości :)

Wątki i posty o tematyce przyrodniczej, niepasujące do pozostałych kategorii wyodrębnionych na forum przyrodniczym
Awatar użytkownika
mizu
Posty: 79
Rejestracja: 29 kwie 2015, o 08:45

doktorat - rozwiejcie moje wątpliwości :)

Post autor: mizu »

Chciałam Was zapytać jak to jest z robieniem doktoratu. A mianowicie w takiej sytuacji: jeśli studiuje się kierunek medyczny, ale nie na medycznej uczelni czy można robić doktorat na medycznej? P Chodzi o to, że po niemedycznej uzyskuje się nauk ścisłych, a po medycznej dr n. medycznych.
Chciałam Was zapytać, czy w ogóle jest opcja ukończyć studia na jednej uczelni, a doktorat robić na drugiej.

I jeszcze jedno pytanko do osób w temacie. Załóżmy, że chcę robić doktorat na uczelni, na której studiuję. Wiem, że w niektórych przypadkach doktorat można robić równocześnie z magisterką i można bronić go jakiś czas po magistrze. Taka jest teoria, ale czy komukolwiek z Was to się udało? Jak patrzyły na to Wasze uczelnie?

Od siebie dodam, że jestem zainteresowana nauką i uparta żeby ten doktorat robić. Angażuję się w życie naukowe uczelni, w różne koła i projekty starszych doktorantów, udało mi się na doczepkę pojeździć trochę na konferencje. Wszędzie mnie pełno tam gdzie mogę zrobić coś dodatkowego poza studiami, więc mam czym uzasadnić chęć robienia doktoratu. Co mogę zrobić żeby przyspieszyć tę procedurę? Wiem, że nikt mi jasno nie da przepisu na życie i naukę, ale byłabym wdzięczna gdybyście Wy coś doradzili i opowiedzieli jak to się zaczęło w Waszym przypadku.
Awatar użytkownika
Anthrax
Posty: 253
Rejestracja: 31 paź 2013, o 15:18

Re: doktorat - rozwiejcie moje wątpliwości :)

Post autor: Anthrax »

mizu pisze:jeśli studiuje się kierunek medyczny, ale nie na medycznej uczelni czy można robić doktorat na medycznej?
Można.