Mikroskop - nietypowe zastosowanie - techniczne - mikroskop przenośny

Dział dla początkujących - porady na temat mikroskopów; rodzaje i ceny mikroskopów nowych/używanych i opinie o nich; problemy z obsługą i podstawowe wskazówki;
DWSD
Posty: 1
Rejestracja: 31 paź 2014, o 11:50

Mikroskop - nietypowe zastosowanie - techniczne - mikroskop przenośny

Post autor: DWSD »

Witam wszystkich serdecznie,
jestem członkiem forum od dłuższego czasu (jak mi przyszło uruchomić jako studentowi stary nieużywany mikroskop do celów własnych badań - cieszyłem się jak dziecko, bo z waszą pomocą go uruchomiłem i mogłem na nim pracować).

teraz już nie jestem studentem i rzadko korzystam z mikroskopów (bo nie mam) i myślałem o zakupie jakiegoś dla celów prywatnych i zawodowych.

Mam dość nietypowe hobby i potrzeby badawcze, gdyż większość z was zajmuje się preparatami, które można przygotować. Ja natomiast częśto oglądam elementy, których nie da się lepiej przygotować (np. pęknięcie na szybie samochodu, wady na lakierze, element, które się ułamały w pojeździe i maszynach itd itp).
ogólnie rzecz biorąc prędzej mi się przyda mikroskop metalograficzny niż zwykły.

ponieważ często muszę oceniać uszkodzenia różnych elementów, a nie zawsze jestem wstanie zrobić odpowiednie zdjęcia aparatem, wydaje się, że coś bardziej specjalistycznego możę mi się przydać.

Poniżej przedstawiam kilka przykłądowych zdjęć i powiem, w czym mam problem:
1. żeby jak najwięcej na zdjęciu było ostre,
2. żeby można było zrobić zdjęcie czasami małego wycinka struktury/elementu - np. odprysk od pojedynczego kamyczka,
3. żeby sprzęt był przenośny,
4. może być ustawiany ręcznie, dobrze by było go mieć do podglądu i ew. do zdjęć,
5. możliwość ew. wymiarowania - skalówki?
6. możliwość uzyskania dużego pola - np. kilka mm.