Tragiczna sytuacja w szkole..
: 26 maja 2012, o 13:32
Witam chemików!
Chciałbym Was serdecznie prosić o pomoc w zdaniu mi oraz innym 16 osobom do trzeciej klasy. Otóż sprawa wygląda tak: Nasza nauczycielka jest trochę starej daty Co oznacza, że ma swoje sposoby nauczania". Nic nie tłumaczy, a wymaga sporo. Lekcja wygląda tak: dyktuje zadania po czym każe nam samodzielnie wszystko rozwiązywać korzystając z podręcznika. Wiadomo jak to się kończy. Jak wyżej napisałem 16-stoma zagrożeniami na koniec roku. Usilnie próbując wywrzeć wpływ na jej postawę po długich próbach zgodziła się na to, żeby podać zadania które będą na sprawdzianie. a raczej mieszianina zadań z których jakieś z podanych będzie na sprawdzianie. Jest ich sporo, więc jeżeli nie moglibyście ich wszystkich rozwiązać chielibyśmy prosić o sposób, schemat z którego pomocą bedzie można to za pomocą logiki rozwiązać
Naprawdę jesteśmy w stanie rozpaczy.
Zadanie 1)- Zastosować syntezę:
a)dioctan dlikolu
b)benzoesan etylu
c)benzoesan metylu
d)maślan etylu
e)octan butylu
f)dimrówczan glikolu
Zadanie 2)- Stosując wzory strukturalne omówić właśniwości chemiczne:
a)kwasu mrówkowego
b)kwasu octowego
c)kwasu benzoesowego
d)wyższych kwasów tłuszczowych
e)tłuszczów
Zadanie 3)-Omówić mechanizm mycia i prania (chodzi o omówienie w sposób chemiczny)
- Były także wyjaśnić pojęcia lecz z tym damy sobie radę.
Zadanie 4)-W zbiornikach znajdują się: metan,metanal,matanol,benzen,fenol,glicerol,kwas octowy,palmitynian sodu,octan etylu, oleinian glicerolu. Jak rozpoznać w sposób chemiczny owe substancje.
To wszystko. Jak widzicie to jest poprostu chore. Lecz nie mamy wyboru. Jak nie dacie rady tego ogarnąć lub wytłumaczyć to chociaż prosilibyśmy o cokolwiek. Z góry dziekujemy za wsparcie
(
Chciałbym Was serdecznie prosić o pomoc w zdaniu mi oraz innym 16 osobom do trzeciej klasy. Otóż sprawa wygląda tak: Nasza nauczycielka jest trochę starej daty Co oznacza, że ma swoje sposoby nauczania". Nic nie tłumaczy, a wymaga sporo. Lekcja wygląda tak: dyktuje zadania po czym każe nam samodzielnie wszystko rozwiązywać korzystając z podręcznika. Wiadomo jak to się kończy. Jak wyżej napisałem 16-stoma zagrożeniami na koniec roku. Usilnie próbując wywrzeć wpływ na jej postawę po długich próbach zgodziła się na to, żeby podać zadania które będą na sprawdzianie. a raczej mieszianina zadań z których jakieś z podanych będzie na sprawdzianie. Jest ich sporo, więc jeżeli nie moglibyście ich wszystkich rozwiązać chielibyśmy prosić o sposób, schemat z którego pomocą bedzie można to za pomocą logiki rozwiązać
Naprawdę jesteśmy w stanie rozpaczy.
Zadanie 1)- Zastosować syntezę:
a)dioctan dlikolu
b)benzoesan etylu
c)benzoesan metylu
d)maślan etylu
e)octan butylu
f)dimrówczan glikolu
Zadanie 2)- Stosując wzory strukturalne omówić właśniwości chemiczne:
a)kwasu mrówkowego
b)kwasu octowego
c)kwasu benzoesowego
d)wyższych kwasów tłuszczowych
e)tłuszczów
Zadanie 3)-Omówić mechanizm mycia i prania (chodzi o omówienie w sposób chemiczny)
- Były także wyjaśnić pojęcia lecz z tym damy sobie radę.
Zadanie 4)-W zbiornikach znajdują się: metan,metanal,matanol,benzen,fenol,glicerol,kwas octowy,palmitynian sodu,octan etylu, oleinian glicerolu. Jak rozpoznać w sposób chemiczny owe substancje.
To wszystko. Jak widzicie to jest poprostu chore. Lecz nie mamy wyboru. Jak nie dacie rady tego ogarnąć lub wytłumaczyć to chociaż prosilibyśmy o cokolwiek. Z góry dziekujemy za wsparcie
(