Strona 1 z 1

olej prosze o pomoc

: 15 gru 2014, o 16:18
autor: wojtekfan8
Oznaczono lepkość i temperaturę zapłonu oleju Marinol RG 4030 z obiegu silnika pomocniczego. Uzyskano następujące wyniki: lepkość kinematyczna oleju wynosiła 120,68 mm2/s, a temperatura zapłonu w tyglu zamkniętym 168°C. Lepkość oleju świeżego w temperaturze 40°C zawiera się w granicach 110 – 112 mm2/s. Określić przydatność eksploatacyjną tego oleju oraz podać przyczyny zmian jego parametrów.

Re: olej prosze o pomoc

: 15 gru 2014, o 18:58
autor: Adax82
wojtekfan8,
Nic nie mówisz o temperaturze, w której zmierzono lepkość v = 120,68 mm2/s. Gdyby jednak przyjąć, że lepkość zmierzona została w temperaturze zapłonu to:
1. Lepkość wzrosła w stosunku do uzyskiwanej w temp. 40 st.C w niewielkim stopniu. Olej o zbyt dużej lepkości zawiera więcej zanieczyszczeń, pogarszających smarność i możliwość odprowadzania ciepła.
2. Zmiana lepkości wiąże się ze zmianą składu chemicznego oleju co jest wynikiem zarówno reakcji jakie zachodzą pomiędzy olejem a utleniaczem ( powietrzem ) jak i działaniem wysokiej temperatury ( dysocjacja termiczna związku chemicznego )
3. Zarówno zmniejszenie jak i zwiększenie lepkości jest zjawiskiem niekorzystnym.