Wybór pierwszego mikroskopu dla dziecka.

Dział dla początkujących - porady na temat mikroskopów; rodzaje i ceny mikroskopów nowych/używanych i opinie o nich; problemy z obsługą i podstawowe wskazówki;
ufo_72
Posty: 3
Rejestracja: 22 lis 2008, o 16:52

Wybór pierwszego mikroskopu dla dziecka.

Post autor: ufo_72 »

Witam.
Mam prośbę o pomoc i poradę w ewentualnym wyborze mikroskopu. Wiem, że podobne posty już były jednak ja nie znalazłem zadowalających informacji. Mikroskop przeznaczony ma być dla 10-cio letniego chłopca. Zaczął interesować się biologią i bardzo chce mieć mikroskop. Nie znam się na takim sprzęcie, jednak z racji zainteresowania astronomią i znajomością na astro-sprzęcie poproszono mnie o opinię.
Sprzęt ma kosztować do 200 PLN (nie licząc dodatków). Poczytałem i widzę, że jest podobnie jak w astro (choć mimo wszystko chyba trochę taniej ), czyli za taką kasę nic dobrego się nie kupi, w końcu optyki nie da się oszukać. Pozostały ciut lepsze zabawki i używany sprzęt. No, jednakże odrzucając używany sprzęt (np. jakieś PZO) znalazłem coś takiego, a w zasięgu cenowym:

Kod: Zaznacz cały

1. teleskop.pl/product-pol-1152189336-Mikroskop-XSP675X.html
2. sklep.teleskopy.net/product_info.php/cPath/71_152/products_id/2607
3. deltaoptical.pl/mikroskopy/mikroskop-delta-optical-micron,d137

jeśli ktoś ma doświadczenia z tym sprzętem to proszę o opinie. A może też ktoś podsunie inną propozycję.
Jestem przywykły z astro forów do sugestii typu „dołóż jeszcze 500 zł to sobie kupisz 2 cale lustra więcej”, niestety w tym wypadku proszę ograniczyć się do tych 200 zł.
Ma to być pierwszy mikroskop do zapoznania się ze światem mikro (pewnie takim sprzętem tylko jakieś pierwotniaki i części roślin da się pooglądać, choć nie wiem, nie znam się ).

Z góry dziękuje za pomoc, będę wdzięczny za każdą opinię.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Savok
Posty: 2903
Rejestracja: 15 gru 2006, o 21:46

Re: Wybór pierwszego mikroskopu dla dziecka.

Post autor: Savok »